// در مورد تحلیل متن

ما الگوهای پنهان
محتوا­های دیجیتال را آشکار کنید

01.
ابر کلمه
02.
تحلیل احساسات
03.
سامانه تبدیل تصویر به متن (OCR)
04.
سامانه تبدیل صوت به متن (ASR)
01
هوش مصنوعی در کسب و کار

مشاوره پیاده سازی

02
هوش مصنوعی

یادگیری و تکامل

03
هوش تجاری

آنالیز کسب و کار

// تحلیل متن

تحلیل‌گر متنی عهد چیست؟

در شرکت عهد، بر مبنای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، مجموعه‌ای از سرویس‌های هوشمند جهت تحلیل متون، شامل ابر کلمات، استخراج متن از تصویر (OCR)، تحلیل احساسات، خلاصه‌ساز متون، استخراج‌گر عبارات کلیدی و نیز تبدیل صوت به متن توسعه یافته‌اند. ویژگی‌های این سرویس‌ها عبارتند از:

بر مبنای دادگان متنی جدید و صرف‌نظر از موضوع و ساختار، تمامی این سرویس‌ها قابلیت شخصی‌سازی و آموزش مجدد خواهند داشت.
تحلیل‌گرهای هوشمند مذکور، به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که توانایی پاسخگویی سریع به داده‌های متنوع و در حجم کلان را دارا باشند.

سرویس‌های مورد اشاره، از سویی با الهام از نمونه‌های مشابه و قدرتمند خارجی و از سویی دیگر توجه به ویژگی‌های زبان فارسی پیاده‌سازی شده‌اند. همین امر سبب شده است که این سرویس‌ها دقت قابل‌توجهی را در زبان فارسی از خود نشان دهند.

// درباره ابر کلمات

ابر کلمات
مصورسازی ایده­‌های کلیدی.

این سرویس امکان نمایش گرافیکی کلمات موجود در یک متن یا دسته از داده­‌های متنی را فراهم می­‌کند. در سرویس ابرکلمات، اندازه هر کلمه معمولا نشان‌دهنده اهمیت آن کلمه در متن است. کلماتی که بیشترین اهمیت را دارند، با فونت بزرگتری نمایش داده می‌شوند و کلمات کم اهمیت با فونت کوچک‌تر نمایان می‌شوند. از این رو ابر کلمات می‌تواند برای تجزیه و تحلیل محتوا، تصویرسازی داده‌ها، یا ارائه نمای کلی از یک مجموعه داده استفاده شود. این سرویس معمولاً در تحلیل‌های متنی، ارائه‌ها و گزارش‌ها، و دریافت ایده­‌های کلی یک متن کاربرد فراوانی دارد

// درباره تحلیل احساسات

تحلیل احساسات
تجزیه و تحلیل احساسات کاربران برای شناخت بهتر مشتریان.

سرویس تحلیل احساسات یک سرویس هوش مصنوعی است که قادر است احساسات و نظرات پنهان در متون را تشخیص دهد. این سرویس‌ها از تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و مدل­‌های یادگیری ماشین استفاده می‌­کند تا تعیین کند که یک متن، مثلاً نظر یک کاربر در مورد محصول، مثبت، منفی، یا خنثی است. سرویس توسعه داده شده‌­ی تحلیل احساسات به شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از نظرات و واکنش‌های مشتریان داشته باشند. این تکنیک می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند بازاریابی، مدیریت برند، پشتیبانی مشتری و مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی به کار گرفته شود و به تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر کمک کند.

// درباره خلاصه­ سازی احساسات

خلاصه­ سازی احساسات
نگاهی به عواطف مشتریان

یک سرویس مبتنی بر مدل­‌های هوش مصنوعی است که به کاربران امکان تحلیل احساسات درون متون را می‌دهد. این به این معناست که سرویس توانایی شناسایی و تفکیک جملات با احساس مثبت و منفی در متن را دارد. برای مثال، اگر یک شرکت بخواهد نظرات مشتریان خود را در مورد یک محصول جدید بررسی کند، این سرویس می‌تواند جملاتی که حاوی نظرات مثبت هستند را از جملات با احساس منفی جدا کند. این امکان به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بهتر درک کنند که چه جنبه‌هایی از محصول یا خدماتشان مورد پسند مشتریان است و کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند. این تحلیل اطلاعات ارزشمندی را برای تصمیم‌گیری‌های آتی و افزایش رضایت مشتری فراهم می‌کند.

// درباره تبدیل تصویر به متن

سامانه هوشمند تبدیل تصویر به متن
کلمات در تصویر را به متن تبدیل کنید.

این سرویس از جدیدترین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در پردازش تصویر و پردازش زبان‌های طبیعی استفاده می‌کند. بخش پردازش تصویر در این سرویس مسئول آن است که الگوها و کاراکترهای متنی را شناسایی کند. و بخش متنی مسئول تشخیص کارکترها و کنار هم قرار دادن آن­‌ها در خروجی است. به عبارت دیگر ما در این سرویس، با آموزش مدل‌های عمیق بر روی مجموعه‌ای بزرگ از تصاویر متنی تولید شده، قادر به تشخیص کاراکترها خواهیم بود. نکته مهم درمورد این سرویس، توسعه آن بر روی زبان فارسی است. به این منظور، مجموعه‌ داده‌های حجیمی بر روی زبان فارسی تولید شد و تصاویر مرتبط با این تصاویر ساخته و برای آموزش مدل استفاده شده‌­اند. شایان ذکر است که خروجی مدل آموزش دیده شده در زبان فارسی توانسته است به دقتی بیشتر از دقت مدل­‌های پیشتاز دست یابد. شما با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود، تصاویری را که شامل حروف الفبای انگلیسی و فارسی است، بدون نیاز به تایپ به متن تبدیل کنید. همچنین، تبدیل اسناد فیزیکی به متن دیجیتال نیز با عکس‌برداری از سند یا پرونده فیزیکی و استفاده از این سرویس امکانپذیر است. علاوه­ بر این سرویس می­‌تواند در بخش­‌های مختلفی از صنعت مانند حوزه­‌های پزشکی و دارو، سرویس‌­های ترجمه، شرکت‌­های تولید کننده دستگاه­‌های اسکن و … استفاده کنند.

// درباره ASR

سامانه هوشمند ASR
سامانه هوشمند تبدیل صوت به متن

سامانه هوشمند تبدیل صوت به متن یک فناوری است که با استفاده از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های پیشرفته، قادر است متن موجود در فایل‌های صوتی را به صورت خودکار و دقیق به متن قابل ویرایش تبدیل کند. سرویس هوشمند تبدیل صوت به متن دارای چندین بخش است. در ابتدا، مدل­ عمیق آموزش داده شده، کلمات و عبارات موجود در صوت ورودی (مانند فایل صوتی یا ورودی زنده) را تشخیص و به مرحله بعدی ارسال کند. در مرحله بعدی متن شناسایی شده به بخش پردازش زبان طبیعی منتقل می‌شود. در این بخش با استفاده از الگوریتم‌ها و قواعد زبانی، متن صوتی را پردازش و بهبود می‌­دهیم. به طور مثال ممکن است در این بخش اصلاحاتی روی متن انجام شود، مثلاً تشخیص و جایگزینی اصلاحیه‌ها، پرکردن فاصله‌ها و نشانه‌گذاری صحیح متن. از این سرویس می­توان در سامانه­‌های مدیریت ارتباط با مشتریان، سرویس­‌های تماس، تولید خودکار زیرنویس و … استفاده کرد.