هوش تجاری

ابزارهای هوش تجاری

ابزارهای هوش تجاری، مجموعه ای از نرم افزارها و چهارچوب ها هستند که به کسب و کارها کمک می‌کنند تا داده‌های تولیدشده در سازمان و کسب و کار خود را به شکل ساخت یافته ای ذخیره سازی نمایند و بتوانند از آن در تصمیمات استراتژیک داده محور، استفاده نمایند. برای استفاده از این ابرازها باید […]

هوش تجاری

تاریخچه هوش تجاری

در سال 1865، هوش تجاری برای اولین بار توسط ریچارد دیون استفاده شد. او از اصطلاح هوش تجاری برای توصیف چگونگی موفقیت یک سرمایه‌دار به کمک درک بازار، در شکست رقبا استفاده کرد. اما نقطه عطف هوش تجاری در سال 1958 بود که مقاله‌ای توسط دانشمند کامپیوتر IBM، به نام هانس پیتر لوهن نوشته شد. […]

هوش تجاری

مزایای هوش تجاری

دلایل زیادی برای به کارگیری هوش تجاری در سازمان­‌ها وجود دارد؛ اما در نهایت، همه پروژه‌های این حوزه برای استفاده بهتر از داده با هدف کسب یک دید جامع‌­تر و عملکرد بهتر انجام می‌­شود. به عبارت دیگر، اصلی‌ترین مزیت رقابتی استفاده از هوش تجاری را می‌­توان افزایش درک و شناخت نیروهای مؤثر در بازار و […]

هوش تجاری

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری تفاسیر متعددی بین افراد و حتی درون سازمان‌ها دارد. برخی معتقدند که هوش تجاری، بیشتر به جنبه بصری گره خورده است، برخی تاکید بر هوش تجاری به عنوان یک ابزار تحلیلی دارند، در حالی که برخی دیگر فقط در تلاش برای دسترسی به داده‌های سازمانی خود، در هوش تجاری هستند. از نگاه یک […]

  • 1
  • 2